Що таке ЕЦП?
Відповідно до Закону України від 22 травня 2003 року № 852-IV “Про електронний цифровий підпис”, електронний цифровий підпис - вид електронного підпису, отриманого в результаті криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає можливість підтвердити його цілісність та ідентифікувати передплатника. Електронний цифровий підпис (далі - ЕЦП) накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа.
ЕЦП призначений для забезпечення діяльності фізичних та юридичних осіб, що здійснюється з використанням електронних документів та використовується фізичними та юридичними особами - суб'єктами електронного документообігу для ідентифікації підписувача та підтвердження цілісності даних в електронній формі.
ЕЦП за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (друку) у разі одночасного дотримання таких умов:
- сертифікат ключа, виданий акредитованим центром сертифікації ключів (АЦСК);
- сертифікат ключа є дійсним на момент підпису документа;
- сертифікат ключа відповідає особистому ключеві, яким безпосередньо підписується документ.
Як налаштувати ЕЦП у програмному рішенні “BAS Документообіг КОРП”?
“BAS Документообіг КОРП” може працювати з різними видами електронних підписів та багатьма криптопровайдерами, кінцевий вибір яких залежить від поставлених завдань.
Для використання електронного підпису в системі “BAS Документообіг КОРП” необхідно в загальних налаштуваннях системи встановити прапорець “Використовувати електронний підпис” та налаштувати використання ЕЦП. Для цього на комп'ютері має бути заздалегідь встановлена програма електронного підпису та шифрування - криптопровайдер. Криптопровайдер має бути встановлений на комп'ютери всіх користувачів, які підписують документи електронним підписом та шифруванням файлів. Якщо право підпису має лише частина працівників підприємства, криптопровайдер встановлюється виключно на їхні комп'ютери. Для того, щоб інші користувачі змогли перевіряти ці електронні підписи, налаштовується перевірка на сервері.
До системи “BAS Документообіг КОРП” можна додавати записи про програми електронного підпису та шифрування. У базі вже поставляються готові налаштування для криптопровайдера Microsoft Enhanced CSP.
Для роботи з електронним підписом та шифруванням необхідно налаштувати параметри криптопровайдера, який передбачається використовувати. Для підписання та шифрування даних має бути налаштований хоча б один криптопровайдер.
Крім того, для роботи з ЕЦП потрібно завантажити в програму отримані сертифікати для підпису даних.
Як використовувати ЕЦП у програмному рішенні “BAS Документообіг КОРП”?
У програмному рішенні “BAS Документообіг КОРП” підтримується можливість підпису за допомогою ЕЦП карток документів, файлів, віз погодження, резолюцій, рішень. При підписанні документа всі вкладені в нього файли підписуються автоматично. Також після підписання з'являється можливість зберегти на комп'ютері підписаний файл і електронний підпис і, при необхідності, передати їх електронною поштою або в іншу систему.
Варто зазначити, що використання ЕЦП надає додатковий захист як власнику бізнесу, так і співробітникам від несанкціонованого доступу або від дій, які можуть тим чи іншим чином дискредитувати бізнес або працівників.