Завдання: Під час проєкту потрібно було об'єднати всі операції по всіх відокремлених підрозділах в єдину систему.
За 10 місяців ми створили систему, яка об'єднала у собі всі оперативні, управлінські та облікові процеси та забезпечила Замовнику прозорість обліку, стала повноцінним механізмом управління підприємством, на 70% прискорила підготовку звітності.
Такий ефект став можливим за рахунок спільної роботи команди фахівців Замовника та Виконавця. Разом ми забезпечили автоматизацію роботи з покупцями та постачальниками, складів, управління ресурсами підприємства, логістики, а також бухгалтерського та управлінського обліку.
Про клієнта
ТОВ “Новоград-Волинський Каменедробильний завод” спеціалізується на видобутку та переробці гранітного щебеню різних фракцій. До складу підприємства входять три відокремлені підрозділи.
До комплексного впровадження “BAS ERP” підприємство працювало у системі на платформі “1С:Підприємство 7.7”. Це створювало складність у аналізі діяльності підприємства у цілому, оскільки проаналізувати результати можна було лише окремо в кожному відокремленому підрозділі. Частина операцій виконувалася поза обліковою системою. Діяльність підприємства аналізувалась за звітами, створеними в Excel. На це йшло багато робочого часу та ручної праці співробітників.
Які завдання стояли під час впровадження?
Мета проєкту: об'єднати всі операції по всіх відокремлених підрозділах в єдину систему.
Нова система мала відповідати наступним вимогам:
-
ведення облік у єдиній базі;
-
оперативне отримування даних для аналізу діяльності всього підприємства та прийняття управлінських рішень;
-
скорочення витрати робочого дня на ведення оперативного, бухгалтерського та управлінського обліку;
-
автоматизація виробничих процесів;
-
автоматизація керування персоналом;
-
автоматизація операцій реалізації товарів залежно від способу доставки;
-
аналіз витрат підприємства за встановленими на підприємстві правилами.
Що було зроблено
Для досягнення цілей проєкту з боку Замовника було сформовано проєктну команду під керівництвом головного бухгалтера Скиби Ірини Миколаївни.
“Партнером з автоматизації ми вибрали компанію “JANUARY.UA”. Такий вибір пов'язаний насамперед із позитивними рекомендаціями щодо них наших бізнес-партнерів. А також з наявністю в їхньому штаті досвідчених та сертифікованих фахівців з “1С:Підприємство” та “BAS ERP”” – коментує Ірина Миколаївна.
Після обговорення вимог до системи, встановлення пріоритетів та перевірки – чи приведе виконання цих вимог до мети проєкту, базовим продуктом для впровадження був обраний “BAS ERP”.
Під час проєкту було організовано тісне та продуктивне співробітництво команди Замовника та Виконавця, за рахунок цього в короткий термін було вироблено методологію відображення виробничих операцій, що дозволяє з мінімальними витратами часу відображати всі виробничі цикли та аналізувати виробництво у звітах, впроваджено облік коштів, як безготівкових, так і готівки. Розроблено обмін із чотирма системами клієнт-банк.
У підсистемі складського обліку використовують 59 складів. Відпрацьовано механізм надходження товарів на склад, реалізації товарів зі складу, внутрішнє споживання товарів, списання товарів у виробництво. Налаштовано контроль МШП в експлуатації та їх списання. Особлива роль відведена операціям складання-розбирання товарів, що дозволяють збирати щебінь для продажу з різних видів фракцій. Розроблено механізм реалізації товарів за різними цінами залежно від способу доставки та домовленостей із клієнтом.
У ході роботи ми охопили всі основні бізнес-процеси для підприємства Замовника, щоб забезпечити повноту даних у системі.
У ході проєкту було реалізовано деякі доопрацювання програмного продукту, наприклад:
-
Створено робоче місце ваговика із зважування автотранспорту та підключено ваги для автомобільного та залізничного транспорту. Призначено для зважування автотранспорту, що в'їжджає/виїжджає, формування документів відвантаження на підставі даних ваг. Забезпечує контроль транспорту, що знаходиться на території підприємства.
-
Робоче місце ваговика зважування вагонів. Призначений для зважування залізничних вагонів, формування документів відвантаження на підставі даних ваг, формування необхідного пакету документів для перевізника.
-
Блок доробок для логістики - документ “Маршрутний лист”, призначений для контролю витрат палива виробничого автотранспорту та звіти за маршрутними листами, що дозволяють проаналізувати рух виробничого автотранспорту, витрати палива за нормою та за фактом.
Результат
Від керівництва компанії отримано позитивні відгуки та зазначено наступні бізнес-результати впровадження “BAS ERP”:
-
Прозорість усіх операцій для підприємства;
-
Скорочення часу формування документів. Реалізовано бізнес-процеси, що дозволяють скоротити витрати робочого часу на 30%;
-
Скорочення часу формування аналітичної звітності. Раніше аналітичні звіти формувалися вручну в Exel, тепер система “BAS ERP” дозволяє отримати інформацію через вбудовані звіти, що легко налаштовуються. Витрати часу скоротилися на 70%;
-
Доступність інформації та прийняття ефективних управлінських рішень;
-
Поява механізму управління ресурсами підприємства;
-
Можливість оперативного аналізу роботи з постачальниками та покупцями. “BAS ERP” надає велику кількість звітів для аналізу роботи з партнерами. Витрати робочого дня скоротилися на 20%;
-
Ефективний інструмент контролю витрат палива автотранспортом. Механізм було доопрацьовано. Дозволив автоматизувати процес контролю використання автотранспорту та скоротити ручну працю на 60%.
“Ми отримали бажаний результат від впровадження системи. Але й надалі її розвиватимемо. Поки що поза ERP залишилися кадровий облік та розрахунок заробітної плати, а також бюджетування. До кінця року ми плануємо ці ділянки автоматизувати за допомогою BAS ERP.” - каже керівник проєкту, Скіба І.М.
Компанія ТОВ “Новоград-Волинський Каменедробильний завод” змогла отримати реальну собівартість готової продукції після переходу на партійний облік у системі “BAS ERP”.