Завдання: У компанії Vitaminy напередодні нашого знайомства було отримано ліцензію на виробництво лікарських препаратів, перед ними дуже гостро стояло питання автоматизації процесу виробництва. Також виникли завдання з автоматизації обліку МСФЗ.
Про клієнта
ПАТ “Вітаміни” здійснює виробництво та оптову торгівлю лікарських засобів у формі таблеток, драже, порошків, масляних розчинів, настоянок та сиропів. Препарати виробництва ПАТ “Вітаміни”, враховуючи високу ефективність, належну якість та доступність, успішно реалізуються на території України та в країнах СНД.
Завод був заснований у лютому 1953 як одне з перших у Радянському Союзі підприємств з виробництва вітамінів. Колектив заводу налічував 67 осіб. Їм слід було освоїти технологію таблетування вітаміну “С”. У липні 1953 року було випущено перші тонни вітаміну “С” із глюкозою. Перший рік ознаменувався випуском 50 тонн пігулок, спрямованих до України, РРФСР, Грузії, Естонії, Узбекистану.
Першість у виробництві вітаміну "В3" також належить заводу. Перша партія цього вітаміну отримана 1964 року. 1994 року на базі вітамінного заводу створено відкрите акціонерне товариство “Вітаміни”.
У 2011 році на ПАТ “Вітаміни” було збудовано аптечний склад та отримано ліцензію на оптову торгівлю лікарськими засобами.
У 2012 році підприємством було отримано ліцензію на виробництво лікарських засобів та проведено реконструкцію виробничих цехів. На даний час виробництво здійснюється на 8 виробничих ділянках, кожна з яких оснащена сучасним та високоефективним обладнанням.
Головною метою ПАТ “Вітаміни” в галузі якості є постійне та максимальне задоволення споживачів та забезпечення їх високоякісними, ефективними та безпечними лікарськими засобами.
Які завдання стояли під час впровадження?
На момент початку нашої співпраці у 2012 році компанія працювала у програмі автоматизації минулого покоління. Так як напередодні нашого знайомства ПАТ “Вітаміни” отримало ліцензію на виробництво лікарських препаратів, перед ними дуже гостро стояло питання автоматизації процесу виробництва.
На той момент ситуація склалася в такий спосіб, що ПАТ “Вітаміни” обрали іншу компанію для автоматизації блоку виробництва. Причиною такого рішення стала обіцянка нашого конкурента мінімізувати витрати клієнта шляхом автоматизації виробництва.
Проєкт з автоматизації виробництва зазнав невдачі та ПАТ “Вітаміни” у 2013 році знову звернулися до нас одночасно з кількома запитами.
Серед найбільш пріоритетних завдань клієнт виділив, знову ж таки, автоматизацію виробництва та впровадження МСФЗ (Міжнародні стандарти фінансової звітності). І якщо з першим завданням очевидним рішенням було впровадження програмного продукту на зміну доопрацьованій програмі, що існує у клієнта, то для впровадження МСФЗ ми запропонували клієнту використовувати окремий блок – Модуль “Управлінський облік”.
Модуль “Управлінський облік” був розроблений для ведення управлінського та фінансового обліку, в т.ч. бюджетування та ведення обліку за стандартами МСФЗ. Ми були впевнені у безпрограшності такої комбінації програмних продуктів, оскільки цей модуль безшовно з'єднується та користувач працює в одній системі замість двох. Це мало зробити роботу користувачів у новій системі максимально зручною та ефективною.
Що було зроблено
Після встановлення клієнту програмних продуктів ми одночасно почали проводити навчання користувачів за ключовими підсистемами – виробництво, бухгалтерський облік, заробітна плата, бюджетування тощо.
Для старту роботи в нових системах ми перенесли залишки, однак, через неможливість здійснити перехід на нові програми одномоментно, бухгалтери компанії деякий час продовжували працювати паралельно в попередній та новій системі. Крім того, на етапі впровадження нових програм, ми допомагали бухгалтерам закривати періоди у старій системі та консультували їх щодо ведення бухгалтерського обліку.
Для забезпечення максимально комфортного переходу користувачів у нові програми ми, окрім навчання, підготували для них детальні інструкції щодо роботи з функціоналом. Також спочатку ми здійснювали повну підтримку нашого клієнта у вигляді консультацій з виїздом до клієнта та віддалено.
В рамках знайомства нашого клієнта з модулем “Управлінський облік” ми провели навчання користувачів по роботі з ним, налаштували підсистеми бюджетування та казначейства, а також трансляцію проводок бухгалтерського обліку. Крім цього, ми налаштували для клієнта зручні для них форми звітів МСФЗ та створили обробки з автоматичного відкриття звітів та розвантаження звітів в Excel.
Під час впровадження підсистеми Зарплатня та Кадри ми провели навчання користувачів, налаштували права та ролі, а також здійснили низку доробок, серед яких були розрахунок резерву (методом щомісячного нарахування з інвентаризацією 1 раз на рік), формування звіту “Використання відпусток” на певну дату з урахуванням зміни положених днів у середині робочого періоду та врахуванням відпусток по догляду за дитиною, робота обробки “Залишки відпусток” на певну дату з урахуванням зміни положених днів у середині робочого періоду та урахуванням відпусток по догляду за дитиною .
Серед інших цікавих доопрацювань функціоналу варто виділити Обробку з формування операцій з кредит-ноти, а також Звіт з валового прибутку з розшифровкою структури собівартості за витратами.
У рамках впровадження ми також здійснили доопрацювання низки друкованих форм та налаштували обмін із клієнт-банком.
Результат
Досвід роботи з компанією “Вітаміни” показав, що вибір відповідного програмного продукту відіграє ключову роль в успішності проєкту. Ми надзвичайно пишаємось тим, що наш клієнт довірив нам автоматизацію свого нового напряму діяльності – виробництва.
Грамотно збудований план впровадження, досвідчені учасники проєкту, уважне ставлення до побажань клієнта та скрупульозний підхід до деталей – це ключові чинники, які забезпечили успішне завершення проєкту та подарували нам хорошого клієнта на довгі роки.
Вже протягом багатьох років наш клієнт працює в системі автоматизації бізнесу з модулем “Управлінський облік”, а наша компанія регулярно оновлює конфігурації клієнта, здійснює доопрацювання та консультації щодо роботи з програмою.